OSCAR NIEMEYER- DREAM AND INNOVATION ARCHITECT’S WORKS OF ART AND INTER-TRANSDISCIPLINARY INCLUSION TEACHING PRACTICES DEVELOPED IN BELO HORIZONTE METROPOLITAN REGION
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v2i2.4706Abstract
Abstracts In this paper, educational inclusion programs and practices are at issue. The research is focused in an emblematic cycle of Brazilian history- the modernist period-, whose visual culture, as for example Oscar Niemeyer’s and Roberto Burle Marx’s classical architectonic works of art are pointed and emphasized. Cultural heritage is also suitably considered in this approach. The research was developed in two basic schools situated in an industrialized peripherical area (Betim), of a Brazilian hinterland metropolis- Belo Horizonte, Minas Gerais state capital. Environmental perception concepts support theoretical reflections presented in the research, besides cultural approaches in progress in Human Geography nowadays. Geographical interpretation paradigms, by the way, characterize the research, in close interaction and interlocution with other knowledge fields. Key-Words: Modernist Architecture, Inter-Transdisciplinary Studies, Educational Inclusion Programs.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-09-07
How to Cite
DEUS, J. A. S.; CASTRO, H. M. OSCAR NIEMEYER- DREAM AND INNOVATION ARCHITECT’S WORKS OF ART AND INTER-TRANSDISCIPLINARY INCLUSION TEACHING PRACTICES DEVELOPED IN BELO HORIZONTE METROPOLITAN REGION. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 2, n. 2, p. 138–155, 2008. DOI: 10.5216/ag.v2i2.4706. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/4706. Acesso em: 23 nov. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).