EVALUATION OF LEARNING IN THE PROCESS OF TEACHING IN GEOGRAPHY
Abstract
This paper has the objective to bring some reflections about teaching of Geography, and later argue the evaluation of learning basing on social constructivism has the focus of analysis the school geography. Towards the actual framework of different conceptions of the act to evaluate and be evaluated, it is important to continue with the debate and discussions about the evaluation practice, as it is believed that the school evaluation is a process by which we be watching, verify, making analyses and interprets the process of knowledge construction, paying attention to relevant data, with the objective to make decisions in pursuit of effective learning. I understand that this discussion should happen also within the school Geography. Efforts should be focused to there be learning, considering that the geography ministry in the classroom is very important to the daily lives of students. In this regard, the theorists who study the teaching of geography have been defend the idea that education should be used as a reference the place of the experience of students, such information is assumed in this paper and for this to occur, it is believed that the way to evaluate more efficient is the formative evaluation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).