COLLECTING, CONSERVING AND USING BIODIVERSITY OF CAPSICUM PEPPERS IN GOIÁS: Brazil- adding knowledge and value from the biome to the agribusiness.
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v5i2.15479Abstract
This study describes innovative actions in the collection and conservation of Capsicum germplasm from the North of Goiás, Brazil, and explores the relationship between germplasm obtained from that region and the utilization of various types of chilli or hot peppers by the private processors in the state. In addition, this work attempts to identify the profile of potential pepper consumers from the perspective of a study on migration conducted with migrants in the city of Goiania, as migrants tend to retain the habits and customs of their homeland, such as dietary habits.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-08-26
How to Cite
ONOYAMA, S. S.; DOS ANJOS, U. G.; REIFSCHNEIDER, F. J. B.; DE MELO, W. F.; VALE, L. S. R.; RIBEIRO, R. G.; OLIVEIRA, E. J. da S. COLLECTING, CONSERVING AND USING BIODIVERSITY OF CAPSICUM PEPPERS IN GOIÁS: Brazil- adding knowledge and value from the biome to the agribusiness. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 5, n. 2, p. 106–122, 2011. DOI: 10.5216/ag.v5i2.15479. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/15479. Acesso em: 17 jul. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).