Danceimage of the fag child

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ac.v10i1.79460

Abstract

Scenes from education, dance teaching in education, educational policy, and developed cognitive habits move us to engage in a radical departure from the complacent and, therefore, responsible position of participating in the exclusion of children. In these scenes, in formal and non-formal education, we witness and are affected by the cruel processes of making unreal, in the sense of forcing non-existence, the actual bodily actions of the gay child (with the male gender). A capillary set of studies in dance, culture, cognitive sciences, and neuroscience refer us to co-creating critical and liberating danceimages in producing varied cognitive possibilities.

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Author Biographies

Lenira Peral Rengel, Universidade Federal da Bahia, Salvador, Brasil.

Docente da Escola de Dança/UFBA. Coordenadora PPGDança/UFBA. Bolsista de Produtividade em Pesquisa 2. Doutora em Comunicação e Semiótica/PUCSP, Mestre em Artes/UNICAMP. Graduação em Teatro/ECAUSP. 22 anos de estudos da Arte do Movimento de Rudolf Laban com Maria Duschenes. Especialização Choreological Studies - Laban Center- Londres. Líder do Grupo de Pesquisa Corponectivos em Danças (UFBA/CNPq).

Thiago da Silva Santana, Universidade Federal da Bahia, Salvador, Brasil.

Docente do Departamento de Dança (DDA/Campuslar- UFS). Doutorando em Dança (PPGDanca-UFBA). Bolsista pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES. Mestre em Dança (UFBA). Licenciado em Dança (UFS). Integrante do Grupo de pesquisa Corponectivos em Danças. Pesquisador em Dança, corpo e cognição.

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Published

2024-11-20

How to Cite

PERAL RENGEL, L.; DA SILVA SANTANA, T. Danceimage of the fag child. Art on Stage Journal, Goiânia, v. 10, n. 1, p. 276–292, 2024. DOI: 10.5216/ac.v10i1.79460. Disponível em: https://revistas.ufg.br/artce/article/view/79460. Acesso em: 21 nov. 2024.