Students’ spontaneous smile in efl classroom

Autores/as

  • Daniela Gomes de Araújo Nóbrega Universidade Estadual da Paraiba

DOI:

https://doi.org/10.5216/sig.v24i2.17248

Palabras clave:

Linguistica Aplicada, Letras, Língua Estrangeira.

Resumen

This article discusses the importance of the students’ spontaneous smile in EFL classroom interaction, and its implication to their oral production. Findings proved that the students’ spontaneous smile served as a fundamental interactive nonverbal sign for it not only favors a closer relation among students, but also helps them in the co-construction of oral activities in group works. In sum, the students’ spontaneous smile appeared to be a nonverbal indicative of proximity and of increasing oral interaction among them.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Daniela Gomes de Araújo Nóbrega, Universidade Estadual da Paraiba

Doutora em Línguistica (Inglês) pela UFAL (2011), Mestra em Língua Inglesa e literatura correspondente pela UFSC (2002), Professora Doutora A lotada no Departamento de Letras e Artes,Área Língua Inglesa, cujos interesses acadêmicos são: Linguistica Aplicada ao ensino e aprendizagem em Língua Inglesa, Práticas Interativas em aulas de Língua Inglesa, Sociolinguistica Interacional com ênfase no elemento não verbal em sala de aula.

Publicado

2012-09-24

Cómo citar

NÓBREGA, D. G. de A. Students’ spontaneous smile in efl classroom. Signótica, Goiânia, v. 24, n. 2, p. 449–467, 2012. DOI: 10.5216/sig.v24i2.17248. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sig/article/view/17248. Acesso em: 16 ago. 2024.

Número

Sección

Artigo