Filosofia e Formação

a união entre teoria e prática no PIBID de Filosofia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/phi.v28i2.77102

Keywords:

PIBID, formação, Ensino Médio, Ensino de Filosofia.

Abstract

The purpose of this work is to analyze the formative value of philosophy, showing how much this discipline can contribute to the integral education of students, and how PIBID (the Teaching Initiation Scholarship Program, in  portuguese) is part of this formative project, not only preparing future professors, but also contributing to the formation of future researchers who will integrate the Graduate Programs in Philosophy. The research was elaborated with data from two years of subprojects in the area of Philosophy, and the results indicate that the well-conducted Program raises a philosophical approach, perhaps the most essential of all, that of the nexus between theory and practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Priscila Rossinetti Rufinoni, Universidade de Brasília (UnB), Brasília, Distrito Federal, Brasil, rr.piti@gmail.com

Possui graduação em Filosofia pela Universidade de São Paulo (2002) e em Artes pela Unicamp (1991), mestrado em Artes pela Universidade de São Paulo (2000) e doutorado em Filosofia pela Universidade de São Paulo (2007). Atuou como professora convidada na Universidade Cruzeiro do Sul e na Fundação Armando Álvares Penteado. Foi professora substituta da UFG na área de Teoria da Arte. Atualmente é professora da UnB no departamento de Filosofia. Trabalha com questões que envolvem a imbricação entre estética, política e teoria do conhecimento.

 

Published

2023-12-15

How to Cite

ALMEIDA, M. C. P. de; RUFINONI, P. R. Filosofia e Formação: a união entre teoria e prática no PIBID de Filosofia. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 28, n. 2, 2023. DOI: 10.5216/phi.v28i2.77102. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/77102. Acesso em: 16 aug. 2024.