Civilizing education
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v28i2.76964Keywords:
moral, democracia, educação, civilização.Abstract
This article establishes a relationship between four elements that are not usually associated in Nietzsche's thought: morality, democracy, education and civilization. We seek to show that democracy is based on morality and for that it creates an educational process that aims to maintain the existing civilizational structures. In this course we explain how inferior human types promote the lowering of the will to power of superior human types, creating a civilizational standard that values above all what is inferior and protects itself from any possibility of change and drive elevation of the human type, finally we show the role of education in this endeavor of lower human types.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Philósophos a journal of philosophy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).