Em defesa de um ensino de filosofia e de uma prática filosófica como interpretação e transformação da realidade

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/phi.v28i2.76901

Keywords:

Atividade filosófica, Ensino de Filosofia, Interpretação, Transformação.

Abstract

This paper deals with the defense of a teaching of philosophy and a philosophical activity that are constituted together and as an instrument for the interpretation and transformation of concrete reality. We will establish a direct relationship with the notion of philosophy of praxis in Marx and his famous Thesis 11, as well as with the Historical Critical Pedagogy intending the proposal of a philosophical activity as an instrument of interpretation and transformation of the bourgeois social order.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2023-12-15

How to Cite

OLIVEIRA, T. S. F. Em defesa de um ensino de filosofia e de uma prática filosófica como interpretação e transformação da realidade. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 28, n. 2, 2023. DOI: 10.5216/phi.v28i2.76901. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/76901. Acesso em: 17 jul. 2024.