MAKING BELIEVE THAT THERE IS NO VULCANO
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v20i2.37530Keywords:
singular negative existentials, make-believe theories, the problem of semantic motivation.Abstract
My goal in this paper is to present and analyze some versions of make-believe theories for singular negative existentials. I will quickly present Evans’ perspective and, in greater detail, the perspectives of Kroon and Walton. I will claim that neither Evans nor Walton provide the right account of the phenomenon of singular negative existentials, and that Kroon’s perspective is better than both. However, I will argue that the three theories have the same problem, which I call the problem of semantic motivation.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-03-06
How to Cite
SALLES, S. MAKING BELIEVE THAT THERE IS NO VULCANO. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 20, n. 2, p. 171–196, 2016. DOI: 10.5216/phi.v20i2.37530. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/37530. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).