Nursing workers’ knowledge in psychiatric emergency situations: an integrative review

Authors

  • Carolina Yukari Ikuta Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
  • Manoel Antônio dos Santos Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
  • Heloisa França Badagnan Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
  • Edilaine Cristina da Silva Gherardi Donato Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
  • Ana Carolina Guidorizzi Zanetti Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.5216/ree.v15i4.20954

Keywords:

Emergencies, Nursing, Knowledge, Mental Health

Abstract

The objective of this integrative review was to identify, in national and international literature, the available evidence regarding nursing workers’ knowledge on care in psychiatric emergency situations, from 1990 to 2012. The articles were selected from PubMed, MedLine, CINAHL and LILACS databases. The data were collected by means of a structured form and the findings were submitted to content analysis. The sample consisted of 10 articles. While synthesizing the evidence, it was found that the articles evidenced that care in psychiatric emergencies occurs in a fragmented manner and it is requires that nursing have knowledge, confidence and skills in the interaction. This study identified the scarcity of scientific production in national and international journals and the need to implement actions such as permanent education and improving the qualification of workers who provide care in psychiatric emergencies.

Descriptors: Emergencies; Nursing; Knowledge; Mental Health.

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Author Biographies

Carolina Yukari Ikuta, Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

Discente do curso de graduação em Enfermagem da Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (EERP/USP). Ribeirão Preto, SP, Brasil. E-mail: carolina.ikuta@gmail.com.

Manoel Antônio dos Santos, Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

Psicólogo, Doutor em Psicologia Clínica. Professor Associado da Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto da USP. Ribeirão Preto, SP, Brasil. E-mail: masantos@ffclrp.usp.br.

Heloisa França Badagnan, Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

Enfermeira. Discente do Programa de Pós-Graduação em Enfermagem Psiquiátrica, nível Mestrado, da EERP/USP. Ribeirão Preto, SP, Brasil. E-mail: heloisabadagnan@yahoo.com.br.

Edilaine Cristina da Silva Gherardi Donato, Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

Enfermeira, Doutora em Enfermagem Psiquiátrica. Professora Doutora da EERP/USP. Ribeirão Preto, SP, Brasil. E-mail: nane@eerp.usp.br.

Ana Carolina Guidorizzi Zanetti, Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto

Enfermeira, Doutora em Enfermagem Psiquiátrica. Professora Doutora da EERP/USP. Ribeirão Preto, SP, Brasil. E-mail: carolzan@eerp.usp.br.

Published

2013-12-31

Issue

Section

Review Article