TRUANCY AND STUDENTS’ DISINTEREST IN PHYSICAL EDUCATION LESSONS

Authors

  • Alvaro Rego Millen Neto Universidade Gama Filho
  • Ronaldo Pimenta da Cruz Centro Universitário de Barra Mansa
  • Simone da Silva Salgado Colégio Pedro II
  • Renata Ferreira Chrispino Universidade Gama Filho
  • Antonio Jorge Gonçalves Soares Universidade Federal do Rio de Janeiro e Universidade Gama Filho

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v13i2.7559

Abstract

In this study, the truancy and students’ disinterest in Physical Education lessons are broached. We stress some of the proposals to fight the truancy in Brazil (e.g. the school education by cycles and Bolsa Escola [School Grant] programme) and the goals that such investments achieved. Concerning the disinterest, we can think on the problem considering the perceptions including (a) economic and social subjects affecting the school education process, e.g. the need to work for family necessities, (b) internal school matters, e.g. how to organise and structure the school, especially the correlation of the selected education contents to compose the Physical Education syllabus with the previous experiences of students.

Keywords: Truancy - School Disinterest - Physical Education

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alvaro Rego Millen Neto, Universidade Gama Filho

Mestre e Doutorando em Educação Física

Bolsista do CNPq

Ronaldo Pimenta da Cruz, Centro Universitário de Barra Mansa

Mestrando em Educação Física

Simone da Silva Salgado, Colégio Pedro II

Mestre em Educação e Doutoranda em Educação Física

Renata Ferreira Chrispino, Universidade Gama Filho

Mestranda em Educação Física

Antonio Jorge Gonçalves Soares, Universidade Federal do Rio de Janeiro e Universidade Gama Filho

Doutor em Educação Física

Pesquisador e bolsista de produtividade do CNPq

Published

2010-09-01

How to Cite

MILLEN NETO, A. R.; DA CRUZ, R. P.; SALGADO, S. da S.; CHRISPINO, R. F.; SOARES, A. J. G. TRUANCY AND STUDENTS’ DISINTEREST IN PHYSICAL EDUCATION LESSONS. Pensar a Prática, Goiânia, v. 13, n. 2, 2010. DOI: 10.5216/rpp.v13i2.7559. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/7559. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

Ensaios