POSSIBILITIES OF DISTANCE EDUCATION FOR PHYSICAL EDUCATION

ANALYSIS OF VIDEO CLASSES PROJECTED FOR THE 4th YEAR OF PRIMARY EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v25.69547

Keywords:

School Physical Education, Teaching activities, Remote Teaching, Coronavirus infection

Abstract

We investigated the possibilities of remote teaching of Physical Education curricular component for students of 4th year of elementary school, through the analysis of 66 video classes available on Youtube Channel TV Escola Curitiba. In the analysis adopted the techniques of Content Analysis (BARDIN, 2011). We evidence that the proposals contemplated the of Sports, Games/Plays, Fights, Dances and Gymnastics units, providing opportunities for construction of conceptual knowledge related to history, categorization, characteristics and rules, as well as bodily knowledge, experienced the practice of these cultural manifestations. We believe that other teachers can benefit from the materials produced in the video classes, as well as be inspired to create their own channels.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Laura Caroline Gonçalves Macedo Monteiro, Universidade Federal do Paraná (UFPR), Curitiba, Paraná, Brasil lauracrline@gmail.com

Estudante de Pós Graduação em Docência pelo Instituto Federal de Minas Gerais, Licenciatura em Pedagogia pela Universidade Federal do Paraná.

Marcela de Melo Fernandes, Instituto Federal de Minas Gerais (IFMG), Arcos, Minas Gerais, Brasil marcela.fernandes@ifmg.edu.br

Doutoranda em Ensino (UNIVATES); Mestre em Educação, Cultura e Organizações Sociais (UEMG); possui pós-graduação em Treinamento Desportivo, Personal Training -UNIFOR-MG , Educação Física Escolar FINOM, Nutrição Humana e Saúde - UFLA e Supervisão, Inspeção e orientação escolar - UCAM, Pedagogia do Esporte - FAA; graduada em Licenciatura Plena e Bacharelado em Educação Física - Unifor-MG, graduação também em Pedagogia pela Universidade Metropolitana de Santos (2014). Atualmente é professor efetivo do Instituto Federal de Minas Gerais.

Published

2022-02-25

How to Cite

RUBIRA SILVA, C. .; CAROLINE GONÇALVES MACEDO MONTEIRO, L. .; DE MELO FERNANDES, M. . POSSIBILITIES OF DISTANCE EDUCATION FOR PHYSICAL EDUCATION: ANALYSIS OF VIDEO CLASSES PROJECTED FOR THE 4th YEAR OF PRIMARY EDUCATION. Pensar a Prática, Goiânia, v. 25, 2022. DOI: 10.5216/rpp.v25.69547. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/69547. Acesso em: 23 nov. 2024.

Issue

Section

Seção temática - Covid 19 e os desafios para a Educação Física