REFORMA DO ENSINO SUPEIROR: DIRETRIZES CURRICULARES EM EDUCAÇÃO FÍSICA

Authors

  • Francisco de Marchi Neto
  • Anegleyce Teodoro Rodrigues
  • Marcelo Guina
  • Márcio Vinícios
  • Orozimbo Cordeiro
  • Renato Mendes
  • Lourdecélia de Paula

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v2i0.155

Abstract

In this paper e make considerations about the curriculum diretrixes for universities, mainly those related to Physical Education. We believe that the diretrixes, established by a commission of experts, need discussion. We oppose to Worsd-Wide Bank, IMF and MEC due to their merchandising interests. We understand that the formation of teachers needs to take place in a public, free and socially qualified university. This paper also presents FEF’s contrubutions to this discussion, extracted from a document (not published yet). Our points of view concerning curriculum and tracher’s graduation are discussed in detail.

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Author Biography

Francisco de Marchi Neto

Prof. da faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás, Licenciado em Educacação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina, Especialista em Educação Física pela Universidade Federal de Viçosa e mestre em Educação brasileira pela Universidade Federal de Goiás.

Published

2006-11-15

How to Cite

MARCHI NETO, F. de; RODRIGUES, A. T.; GUINA, M.; VINÍCIOS, M.; CORDEIRO, O.; MENDES, R.; PAULA, L. de. REFORMA DO ENSINO SUPEIROR: DIRETRIZES CURRICULARES EM EDUCAÇÃO FÍSICA. Pensar a Prática, Goiânia, v. 2, p. 187–198, 2006. DOI: 10.5216/rpp.v2i0.155. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/155. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Ponto de Vista