WHAT THE SCHOOL ALSO BECAME THE RECREATIONAL SPACE CHILDREN?

Authors

  • Aline Tschoke Universidade Federal do Paraná
  • Thais Gomes Tardivo UFPR
  • Simone Rechia UFPR

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v14i1.11034

Keywords:

school, leisure, appropriation.

Abstract

The intention was to analyze the possibilities and forms of ownership of recreational spaces turn against the school and on weekends. The methodological procedures were: protocol application, observations and interviews. It is inferred that the recreational activities related to projects turn against school, social projects and projects for sports and leisure allow diverse forms of ownership of school spaces in leisure time. Thus, it is inherent the need of public policies have a closer look to the management, structure and maintenance of public space which currently serves both as educational demands formal experience in the leisure.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Aline Tschoke, Universidade Federal do Paraná

Mestre em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Esporte e Lazer, atuando principalmente nos seguintes temas: lazer, esporte, escola, espaços, equipamentos, atividade lúdicas, dança. É pesquisadora do GEPLEC-Grupo de Estudos e Pesquisas em espaços lazer e cidade.

http://lattes.cnpq.br/9911980307660544

Thais Gomes Tardivo, UFPR

Licenciada em Educação Física pela Universidade Federal do Paraná. Integra o Grupo de Estudos e Pesquisa em Lazer, Espaço e Cidade - GEPLEC, participando de diversos projetos dentro deste. Tem experiência na área de Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: lazer, educação ambiental e espaços urbanos.

http://lattes.cnpq.br/3828939299959692

Simone Rechia, UFPR

Possui Graduação em Educação Física pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1986), Mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1998), Doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2003) e Pós-Doutorado pela Universidade de Barcelona(2009). Atualmente é professora adjunta da Universidade Federal do Paraná ministrando a disciplina de "Fundamentos do Lazer" na Graduação do curso de Educação Física e a disciplina de "Espaços e Equipamentos de Esporte e Lazer na Cidade" da Pós-Graduação/Mestrado. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Estudos do Lazer no Meio Urbano, atuando principalmente nos seguintes temas: lazer, escola, espaços, esporte, ludicidade, políticas públicas e cidade.

http://lattes.cnpq.br/5265139315424802

Published

2011-05-26

How to Cite

TSCHOKE, A.; TARDIVO, T. G.; RECHIA, S. WHAT THE SCHOOL ALSO BECAME THE RECREATIONAL SPACE CHILDREN?. Pensar a Prática, Goiânia, v. 14, n. 1, 2011. DOI: 10.5216/rpp.v14i1.11034. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/11034. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais