Use of the flipped classroom and technology in the teaching-learning process about the landscape concept in the High School College
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v18i1.79052Abstract
The general objective of this mixed study is to analyze the students' perception about the use of the flipped classroom in the “Geographic Space” Unit 1 for the motivation and creativity during the development of the activities on the landscape concept through the Padlet virtual wall and exchange of ideas. The participants are 89 students from the High School College, Aragón campus, who took the Geography 1 course during the 2023 school year. The results indicate that the use of the Padlet virtual wall before and after the classes and the exchange of ideas in the classroom influences positively the motivation and creativity. In conclusion, the flipped classroom with the support of technology improves the teaching-learning conditions inside and outside the classroom. In the Geography 1 course, the flipped classroom modified the interaction between the participants through the Padlet virtual wall outside the classroom and the exchange of ideas in the face-to-face classes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).