Delimitation of performance, knowledge and basic learning for the teaching of Geography in the high school subsystems of the National Autonomous University of Mexico.
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v18i1.79023Abstract
During the last thirty years, Latin America has witnessed educational reforms promoted by international organizations, which have generated adjustments in the study plans of different levels. In the Mexican context, specifically in the high school of the National Autonomous University of Mexico, efforts have been made to establish the knowledge and skills that high school students should acquire. This article addresses the general and specific aspects of three documents created between 1998 and 2023 by academic commissions. These documents define indispensable knowledge, skills and attitudes in certain disciplinary fields for the high school subsystems of the National High School and the College of Sciences and Humanities, but, in particular, those related to Geography are highlighted. The first document presents the Core of Basic Knowledge and Training, integrated with twenty-one performances. Subsequently, the Fundamental Knowledge is presented, comprising twenty-nine contents and, finally, eighteen Essential Learning, nine skills and attitudes corresponding to the geographic field are defined. Such contributions have been useful to the teaching staff for the elaboration of didactic materials and the curricular revision of the high school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).