Pan-American Geographic Education for Sustainable Development
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v18i1.79020Abstract
The purpose of this paper is to analyse the commitment of the Pan- American Institute of Geography and History (PAIGH) to geographic education and specifically to the Sustainable Development Goals (SDGs). Through the Geography Commission and the Geographic Education Committee, this organisation is developing various initiatives for the implementation of the SDGs in the Pan-American context. Methodologically, a documentary analysis of the writings of the PAIGH and specifically of the geographic education network was carried out. Among the main results, it can be seen that the documents and works analysed are aimed at developing the SDGs through geographic thinking, the use of new technologies and climate change.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).