Cinema in the formation of the geography teacher: an analysis of the characters in the movie “The boy who harnessed the wind”
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v16i2.72295Abstract
This paper analyzes teaching characteristics which are implicit to the characters of the movie “The boy who harnessed the wind”. The film was compared to the students' teaching experiences. A dialogue about their representations and impacts on their/our practices in the classroom was conducted. We started to write during the first wave of the COVID-19 pandemic in Brazil. Through remote synchronous meetings with students of the degree course in Geography – Supervised Internship Discipline, we used the film as a didactic resource. The results show that the students were impacted by the skills, abilities and attitudes represented by the characters, reiterating practices they considered as positive while others were reprehensible examples. The conclusion demonstrates that the use of films in the education of the geography teacher can be a satisfactory tool when its complementarity is observed, as well as the objectives and adequate didactic-pedagogical mediation.
Keywords: Audiovisual. Formation. Education. Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).