REPRESENTATION AND TEACHING OF GEOGRAPHY: CONTRIBUTIONS-THEORY METODOLÓGICAS
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v2i3.5333Abstract
This work has as a purpose to present theoretician and methodological aspects associated to Representation in Education. The used methodology in question, Mental Mapping, is referred by Geography of the Representations. The developed mental maps in this research have showed the representations of Geography constructed by a group of students in 6th grade, evidencing a correspondence among the teacher practice, the school and the geographic learning. Therefore, such methodology, allied to the hermeneutics that is part of the concept of Generation of Ambience Environments, made possible to catalyze the daily practice of the students, as well as the understanding of the concept of geography built by the group. Such events have promoted the learning, supplying subsidies to think - or rethink - some elements and processes belonging to school geography. Key-Words: Geography of the Representations, geography teaching, maps, Generation of Ambience.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-24
How to Cite
KOZEL, S.; GALVÃO, W. REPRESENTATION AND TEACHING OF GEOGRAPHY: CONTRIBUTIONS-THEORY METODOLÓGICAS. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 2, n. 3, p. 33–48, 2008. DOI: 10.5216/ag.v2i3.5333. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/5333. Acesso em: 17 may. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).