PERFORMING PROSTHESIS

The technopolitical invention of the transgenous P.P.P (Postition Parallèle au Plancher) (2008) by Phia Ménard

Authors

  • Ronildo Júnior Ferreira Nóbrega Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, Rio Grande do Norte, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.5216/ac.v6i1.61990

Abstract

The article proposes a discussion concerning the use of prosthesis in P.P.P (Position
Parallèle au Plancher) (2008), by Compagnie Non Nova. It considers the appearance of a
prosthetic body and its actions between meat and plastic, organic and inorganic in order
to criticizes the processes of prosthetic incorporation and their effects on gender
modulation. In orchestrating a plan of dispossession of masculinity, Phia Ménard, at the
same time, director and performer of the play, inscribes an image of gender as a
biopolitical mechanism that controls difference, something given in complex network of
relationships that encompasses economic, political and social aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ronildo Júnior Ferreira Nóbrega, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal, Rio Grande do Norte, Brasil.

Mestrando em artes cênicas pelo Programa de pós-graduação em artes cênicas da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, bacharel em Arte e Mídia pela Universidade Federal de Campina Grande e graduando em artes visuais (licenciatura) pelo Claretiano Centro Universitário. Pesquisa arte contemporânea e performance arte como modo de impermanência do corpo. É membro ativo do Laboratório de Performance e Teatro Performativo da Universidade Federal do Rio Grande do Norte e do Núcleo de Estudos Teatrais da Universidade Federal de Campina Grande. Participou como ator no espetáculo do Terrinha Maravilhosa, componente da XIV Mostra Sesc Ariús de Teatro de Rua, como performer na obra Plumofobia e/ou uma performance plumofóbica, integrante da programação do X Festival Atos de Teatro Universitário e como videoartista na exposição Corpo Desabrigo, resultante de projeto contemplado pelo Fundo de Incentivo à Cultura da cidade de Natal, Rio Grande do Norte.

Published

2020-07-25

How to Cite

NÓBREGA, R. J. F. PERFORMING PROSTHESIS: The technopolitical invention of the transgenous P.P.P (Postition Parallèle au Plancher) (2008) by Phia Ménard. Art on Stage Journal, Goiânia, v. 6, n. 1, 2020. DOI: 10.5216/ac.v6i1.61990. Disponível em: https://revistas.ufg.br/artce/article/view/61990. Acesso em: 24 nov. 2024.