Processes and procedures: an interview with Sara Ramos

Authors

  • Maryella Gonçalves Sobrinho Instituto Federal de Goiás (IFG), Goiânia, Goiás, Brasil, maryellags@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-4030-2850
  • Viviane Baschirotto Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil, vivibaski@gmail.com https://orcid.org/0000-0003-1822-3192
  • Rosângela Miranda Cherem Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil, rosangelamcherem@gmail.com

Keywords:

gesture, pottery, feminine

Abstract

The interview given by artist Sara Ramos addresses, among other works, a set presented in the individual exhibition Íntimo Plural, presented in 2018 at the Badesc Cultural Foundation in Florianópolis (SC) and was part of the Circuito Propagações do SESC, circulating through the institution's galleries in Jaraguá do Sul, Lages, São Bento do Sul, Itajaí, Joinville and Joaçaba. It also addresses works produced over almost twenty years of the artist's career, such as the series Engolidores, Inventário do Feminino and the new collage experiments in the Pin-Up Girl Revisited series. The interview was carried out in the artist's studio, located in Florianópolis.
Key words: gesture, pottery, feminine

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maryella Gonçalves Sobrinho, Instituto Federal de Goiás (IFG), Goiânia, Goiás, Brasil, maryellags@gmail.com

Professora EBTT no Instituto Federal de Goiás, campus Águas Lindas de Goiás. Doutoranda em Teoria e História da Arte na Universidade do Estado de Santa Catarina (PPGAV-UDESC), com período sanduíche na Universidad Autónoma de Madrid (UAM). Mestre em Teoria e História da Arte pela Universidade de Brasília.

Viviane Baschirotto, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil, vivibaski@gmail.com

Doutora em Teoria e História da Arte no Programa de Pós-Graduação em Artes Visuaus da UDESC/CEART. Mestre em Artes Visuais (UDESC/2015). Pós-graduada em História da Arte (UNIVILLE/2014). Graduada em Licenciatura em Artes Visuais (UNIVILLE/2011). Foi membro da equipe editorial da Revista Palíndromo vinculada ao PPGAV UDESC entre 2017 e 2018, contribuindo na equipe de produção editorial e como editora de seção. 

Rosângela Miranda Cherem, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil, rosangelamcherem@gmail.com

Doutora em História pela USP (1998) e em Literatura pela UFSC (2006). Professora associada de História e Teoria da  Arte no curso de Artes Visuais e Programa de Pós-graduação em Artes VIsuais no CEART - UDESC. Coordenadora do grupo Imagem-acontecimento e atualmente desenvolve pesquisa intitulada Acervos e Arquivos Artísticos em Santa Catarina: implicações e conexões.

References

AGAMBEN, Giorgio. O autor como gesto. In.: Profanações. São Paulo: Boitempo, 2002.

SCOVINO, Felipe. Arquivo Contemporâneo. Rio de Janeiro: 7Letras, 2009.

Published

2022-05-23

How to Cite

SOBRINHO, M. G.; BASCHIROTTO, V.; CHEREM, R. M. Processes and procedures: an interview with Sara Ramos. Visualidades, Goiânia, v. 19, 2022. Disponível em: https://revistas.ufg.br/VISUAL/article/view/58154. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Interview