Étienne La Font de Saint Yenne [1688 - 1771]. Letter from the author of the Reflexions about painting and from the author of the Works exposed at the Louvre in 1746
Abstract
Introdução
Reconhecido hoje como um dos principais fundadores da crítica da arte na França, Étienne La Font de Saint-Yenne é autor de uma obra abraçando várias décadas, valorizada entre os anos 1740-1750. Dois ensaios em particular relatam do caráter visionário do seu pensamento sobre o papel do Estado a respeito da arte. Em suas Reflexões sobre o estado da pintura na França. Com um exame das principais Obras expostas no Louvre no mês de Agosto de 1746, publicadas por Jean Neaulme, em La Haia [1747], o autor argumenta a criação de um museu acessível a todos e o compara assim a uma galeria: “construída intencionalmente no Louvre, onde todas as riquezas imensas e desconhecidas poderiam seriam ordenadas de modo a realçar sua beleza, e preservadas em seu melhor estado por um artista contratado para cuidar de sua conservação”.
(...)Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License .
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the initial publication in this journal, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work ( See The Effect of Free Access).
Every effort has been made to identify and credit the rights holders of the published images. If you have rights to any of these images and have not been correctly identified, please contact the Visuals magazine and we will publish the correction in one of the next issues.