Digital information and communications technologies in portuguese as a second language for the d Deaf
DOI:
https://doi.org/10.5216/rs.v5.63600Keywords:
Technology, Libras, Portuguese language, Second language, BilingualismAbstract
Didactic strategies that utilize visual images are highly functional, both for teachers and students, whether they are deaf or hearing. For deaf students, however, access to these resources is paramount. This paper talks about the use of technologic resources in lectures and activities developed for deaf students of Portuguese as a second language (L2). Through the presentation of some activities that utilize Digital Information and Communications Technologies (DICT), we seek to demonstrate the need for these technologies in the classroom and in the construction of new didactic materials.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.