The appropriation of metaphysical concepts by deaf students
DOI:
https://doi.org/10.5216/rs.v5.62959Keywords:
Libras, Appropriation of concepts, Philosophy, MetaphysicsAbstract
When presenting abstract concepts for the deaf, two questions must be listed: the difficulty the deaf have to directly access these concepts, and the possible mistakes made by a Sign Language Translator and Interpreter, a teacher, or even the deaf student, due to an insufficient grasp of sign language. Considering that metaphysics and other philosophical disciplines demand a capacity for abstraction, we must ask: would it be possible to develop a model for the interpretation of metaphysical content for the deaf? From the historical-cultural perspective, we conducted a bibliographic research, with the presentation of a pedagogic proposal, observing that the deaf can appropriate metaphysical concepts by utilizing associations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.