The appropriation of metaphysical concepts by deaf students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rs.v5.62959

Keywords:

Libras, Appropriation of concepts, Philosophy, Metaphysics

Abstract

When presenting abstract concepts for the deaf, two questions must be listed: the difficulty the deaf have to directly access these concepts, and the possible mistakes made by a Sign Language Translator and Interpreter, a teacher, or even the deaf student, due to an insufficient grasp of sign language. Considering that metaphysics and other philosophical disciplines demand a capacity for abstraction, we must ask: would it be possible to develop a model for the interpretation of metaphysical content for the deaf? From the historical-cultural perspective, we conducted a bibliographic research, with the presentation of a pedagogic proposal, observing that the deaf can appropriate metaphysical concepts by utilizing associations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Elsa Midori Shimazaki, Universidade Estadual de Maringá (UEM), Paraná, Brasil.

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo. Professora do  Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade  do Oeste Paulista - Unoeste e da Universidade Estadual de Maringá - UEM

Dineia Ghizzo Neto Fellini, Universidade Federal da Integração Latino-Americana (UNILA), Foz do Iguaçu, Paraná, Brasil

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá. Professora Assistente da Universidade Federal da Integração Latino-Americana – UNILA.

Matheus Gonçalves de Souza, Universidade Federal da Integração Latino-Americana (UNILA), Foz do Iguaçu, Paraná, Brasil

Graduando em Filosofia pela Universidade Federal da Integração Latino-Americana – UNILA.

Vinicius de Souza Waechter Bastos, Universidade Federal da Integração Latino-Americana

Graduando em Filosofia pela Universidade Federal da Integração Latino-Americana – UNILA.

Published

2020-09-18

How to Cite

SHIMAZAKI, E. M.; FELLINI, D. G. N.; DE SOUZA, M. G. .; BASTOS, V. de S. W. . The appropriation of metaphysical concepts by deaf students. Revista Sinalizar, Goiânia, v. 5, 2020. DOI: 10.5216/rs.v5.62959. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revsinal/article/view/62959. Acesso em: 22 dec. 2024.