Architectural Concept
Teaching and Didactic-Pedagogical Strategies in the Architectural Workshop
DOI:
https://doi.org/10.54686/revjat.v3i.72001Keywords:
Architectural Concept. Architectural workshop. TectonicsAbstract
Considering the issues of Teaching Architecture in Brazil and the National Curricular Guidelines established by the MEC, the text tries to present didactic-pedagogical strategies for the teaching of Architecture Project, defining as a basis the terminology defined in the technical standard and used by the class entity, with the aim of bringing academic teaching closer to the professional reality, but differentiating teaching from professional activity. The didactic-pedagogical strategies are supported by the design and graphic structures that are based on the Architecture itself, seeking to reveal the criteria and solutions of other projects, which can be applied in new realities through the notion of Project Material. The text also tries to avoid the separation of the teaching activity of the Architecture Project from its reality when they start to use methods of experimentation, reflection and research that move the project away from its objective which is through the techniques of engineering and architecture to objectify a new building.
Downloads
References
MAHFUZ, Edson. O ateliê de projeto como mini-escola. Arquitextos, São Paulo, ano
, n. 115.00, Vitruvius, dez. 2009. Disponível em <https://vitruvius.com.br/revistas/
read/arquitextos/10.115/1>. Acesso em: 22 de fev. 2222.
ALMEIDA FILHO, O. Tabelas de Honorários de Serviços de Arquitetura e Urbanismo do Brasil- Módulo I- Remuneração de Projeto Arquitetônico de Edificações. 1a.. ed. Fortaleza- CE: Expressão Gráfica e Editora, 2014. v. 1. 79p .
PIÑON, Hélio. Materiales de Proyecto. Barcelona: ETSAB UPC, 2004.
PIÑON, Hélio. Teorias del Proyecto. Barcelona: Edicions UPC, 2006.
ROVIRA, Teresa et al. El Proyecto Moderno: Pautas de Investigación. Barcelona: Edicions Upc, 2007.
SANTOS, Alexandre dos. Pedro Paulo de Melo Saraiva: la constancia de la modernidad. 2015. 289 f. Tese (Doutorado) - Curso de Escola Técnica de Arquitetura de Barcelona, Departamento de Projetos Arquitetônicos, Universidade Politécnica de Catalunha, Barcelona, 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Jatobá
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
1.Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão para publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação inicial nesta revista, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
4. Foram feitos todos os esforços para identificar e creditar os detentores de direitos sobre as imagens publicadas. Se tem direitos sobre alguma destas imagens e não foi corretamente identificado, por favor, entre em contato com a revista Jatobá e publicaremos a correção num dos próximos números.