History of space and the space of history:
the role of history in architectural design and teaching
DOI:
https://doi.org/10.54686/revjat.v1i.61277Keywords:
Teaching. architectural design. history. disciplinary field. daily practive. didactic experiences.Abstract
Integrating the content of architecture history classes with design practice has been a major challenge to architecture courses and, usually, it has not been a subject of discussion. In the daily practice of the courses, the topics of history and design remain comfortably confined and disciplined in their premises, disconnected from each other, separating historical reflection from the design process. A few questions arise as goals to be pursued by this article: Why should an architect study history? How can he use this theoretical knowledge in his practical work? What attitude should be expected from a designer towards history? This text explores a proposal of integration between the disciplinary fields of history and architectural design, using as methodology an epistemological reflection on the meaning and historicity of the concept of history, and its application in the design process. Furthermore, we analyze student design exercises aiming to dialogue with history. This experience shows that linking teaching and research can build new perspectives on classical architectural themes and points the way for further study. Seeking the integration of these disciplines also demonstrates possibilities of innovation for architectural knowledge and production. A rare reflection in the architectural field that systematically and thoughtlessly repeats models constructed for different historical contexts.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Revista Jatobá
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
1.Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão para publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação inicial nesta revista, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
4. Foram feitos todos os esforços para identificar e creditar os detentores de direitos sobre as imagens publicadas. Se tem direitos sobre alguma destas imagens e não foi corretamente identificado, por favor, entre em contato com a revista Jatobá e publicaremos a correção num dos próximos números.