ETHICS AND AESTHETICS IN ALBERT CAMUS: THE ARTISTIC CREATION AS A MORAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v22i1.45933Keywords:
Camus, Aesthetics, Ethics, Novel.Abstract
In the book "The Rebel", the chapter "Revolt and Art" shows the ethical and metaphysical meaning of the novel which, in its own creative movement, proposes the "correction" of the real world so that man finds the limits and the form that would assign a meaning to the their experiences. Once Camus sees a form that suggests another value to human life in the artistic activity, this article aims investigate how the aesthetic creation constitutes for the author the supreme activity by which man seeks confer meaning to the existence marked by the absurd.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-07-31
How to Cite
BONADIO, G. B. ETHICS AND AESTHETICS IN ALBERT CAMUS: THE ARTISTIC CREATION AS A MORAL EDUCATION. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 22, n. 1, p. 85–106, 2017. DOI: 10.5216/phi.v22i1.45933. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/45933. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).