ONTOLOGY AND KNOWLEDGE IN THE PRINCIPLES OF THE PHILOSOPHY OF THE FUTURE OF LUDWIG FEUERBACH
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v22i2.45635Keywords:
Ontology, Knowledge, Sensibility, Feuerbach.Abstract
This article aims at discussing the subject of knowledge as a philosophical problem in the thinking of Ludwig Feuerbach, based on formulations developed by the thinker in his Principles of the philosophy of the future (1843). It shows Feuerbach’s interest in establishing the importance of a philosophy based on concrete reality and recognition of sensibility, which he calls “new philosophy”. He presupposes the admission of a certain ontological conception by discussing the importance of material concreteness to make knowledge a theme, so that it was necessary to design a brief demarcation of the materialist ontology of which the new philosophy starts.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2018-02-09
How to Cite
LIMA FILHO, J. E. ONTOLOGY AND KNOWLEDGE IN THE PRINCIPLES OF THE PHILOSOPHY OF THE FUTURE OF LUDWIG FEUERBACH. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 22, n. 2, p. 153, 2018. DOI: 10.5216/phi.v22i2.45635. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/45635. Acesso em: 23 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).