THE NATURE OF FORCE: NOTES ON THE LATIN TEXT OF IN PHYSICA II, 1, L. 11-14 OF PHILOPONUS
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v22i2.43243Keywords:
Philoponus, force, God, simple bodies.Abstract
This paper presents an analysis of Philoponus’ In Physica II, 1, l. 11-14, text in which the author exposes his understanding of the notion of force as formative and directive of the totality of the bodies insofar as it sustain their being, conferring, hence, unity and order to the cosmos. In this context, it is possible to defend that the force linked to the natural locomotion of the simple bodies taken together, i.e., the cosmos, is an anima mundi. For this purpose, the notion of life, also present in the In Physica II, 1, l. 11-14, is taken as key to interpret, once that it makes sense for it to affirm that the cosmos has a form, which is itself the soul of the cosmos.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2018-02-09
How to Cite
BRÁS DOS SANTOS, E. THE NATURE OF FORCE: NOTES ON THE LATIN TEXT OF IN PHYSICA II, 1, L. 11-14 OF PHILOPONUS. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 22, n. 2, p. 125, 2018. DOI: 10.5216/phi.v22i2.43243. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/43243. Acesso em: 23 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).