THE VOCABULARY WHEREWITH NIETZSCHE DEBATES THE POSSIBILITY OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v21i2.37739Keywords:
Nietzsche, education, civilization, culture.Abstract
Our goal here is to present the vocabulary with which Nietzsche debates the possibility of education, analyzing the German words used by the philosopher, and also the context of its use, and thus detect the extent to which the philosopher believed in the possibility of education and what is required for this to occur. This will require further analysis, a whole conceptual network in which the debate on education fits in Nietzsche's thought, emphasizing the two opposing conceptual keys in the philosopher's thought: education for culture and education for civilization. Nietzsche follows certain German philosophical tradition that distinguishes civilization and culture, such division plays an important role in their conceptions of education.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-01-19
How to Cite
SILVA, V. THE VOCABULARY WHEREWITH NIETZSCHE DEBATES THE POSSIBILITY OF EDUCATION. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 21, n. 2, p. 279–314, 2017. DOI: 10.5216/phi.v21i2.37739. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/37739. Acesso em: 24 nov. 2024.
Issue
Section
Dossiê de Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).