WORD AND MUSIC ON NIETZSCHE’S LATE AESTHETICS
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v20i1.35152Keywords:
Friedrich Nietzsche, word, music.Abstract
Taking as a fundamental axis The case Wagner (1888), this article will develop from the relationship between word and music on musical aesthetics late Nietzsche. The use of the Opera Carmen by George Bizet, as possibility of antithesis to the Total work of art program, the composer Richard Wagner, allows one to reflect on the aesthetics-Nietzschean musical of a privileged point of view. Why Nietzsche would have served as a work which he himself considered minor when compared to the Wagnerian musical drama? The answer to that question requires that you understand the deep value is not always clear from the word in musical compositions taken over by Nietzsche at various times of his work. After all, his musical aesthetics favored the word significant or considered mere apparatus of absolute music?Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-08-31
How to Cite
BURNETT, H. WORD AND MUSIC ON NIETZSCHE’S LATE AESTHETICS. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 20, n. 1, p. 145–162, 2015. DOI: 10.5216/phi.v20i1.35152. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/35152. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).