THE TEENAGERS’ RELATION TO PHILOSOPHY LESSONS AT HIGH SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v12i1.3391Keywords:
Ensino de filosofia, cultura juvenil, jovem.Abstract
This paper has as main reference the research project entitled Philosophy, Teen Culture and High School, in curse since March, 2004 at Centro de Educação, UFSM. This research has an empiric base and pays particular attention to teachers and students who attend Philosophy classes in three public schools of Santa Maria. Moreover, it is composed of bibliographical research concerning topics related to the teaching of Philosophy and the contemporary culture, more specifically the juvenile cultures. During 2005, tabulations of the 320 questionnaires were accomplished, changed into graphs and analyzed carefully. Collective Interviews with groups of eight students from each different level and interviews with the teachers of the involved schools were made. The goals to be reached are: identification and analysis of the representations and of the students' practices in relation to Philosophy lessons; identification and analysis of the representations and of the Philosophy teachers' practices, concerning their students, their classes and their school. The question which guides our work is the following: how do students from some public high schools conceive Philosophy lessons, and how do they interact with the juvenile culture, the school culture and the philosophical knowledge in their daily school?
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-31
How to Cite
TOMAZETTI, E. M. THE TEENAGERS’ RELATION TO PHILOSOPHY LESSONS AT HIGH SCHOOL. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 12, n. 1, 2008. DOI: 10.5216/phi.v12i1.3391. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/3391. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).