THE OBJECTIVITY IN THE INQUIRY OF THE CHIEF GOOD: A CHARACTERISTIC OF THE GOOD STUDENT OF THE NICOMACHEAN ETHICS
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v19i2.32059Keywords:
Objectivity, Ethics, Aristotle, Moral Virtue.Abstract
This paper aims to show how and why the commitment to objectivity is a characteristic of the good student as described in Aristotle's Nicomachean Ethics. Therefore, it attempts to provide at least one justification for the Aristotelian requirement of good habits as a precondition to follow his ethical lessons. As will be seen, such habits are somehow responsible for engendering the commitment to objectivity. Engaging in virtuous activity provides students with experience in what is really living well and thus provides the proper perspective from which they will be able to correctly judge arguments concerning the good life for human beings.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-01-12
How to Cite
SPINELLI, P. T. THE OBJECTIVITY IN THE INQUIRY OF THE CHIEF GOOD: A CHARACTERISTIC OF THE GOOD STUDENT OF THE NICOMACHEAN ETHICS. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 19, n. 2, p. 195–220, 2015. DOI: 10.5216/phi.v19i2.32059. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/32059. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Dossiê de Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).