JEAN JACQUES ROUSSEAU’S RELUCTANT ENLIGHTENMENT
DOI:
https://doi.org/10.5216/phi.v19i1.28174Keywords:
Rousseau, reluctant Enlightenment, politics and education.Abstract
This essay aim to highlight some tensions existing in Rousseau's work that forwards a reading of his work from the point of view of the notion of a reluctant Enlightenment. The avail of this notion seems relevant to the extent that some principles guiding the Rousseau’s work are constantly confronted by the difficulties presented by History. Thus, Rousseau must manage deal with tensions which emerges from inside of his thought, such as: reason and sensibility, public education and private education, reason and history, popular sovereignty and lawgiver, among others.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-09-08
How to Cite
DA SILVA, H. A. JEAN JACQUES ROUSSEAU’S RELUCTANT ENLIGHTENMENT. Philósophos a journal of philosophy, Goiânia, v. 19, n. 1, p. 35–62, 2014. DOI: 10.5216/phi.v19i1.28174. Disponível em: https://revistas.ufg.br/philosophos/article/view/28174. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos Originais
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).