AS PROPOSTAS DE COTAS PARA NEGROS E O RACISMO ACADÊMICO NO BRASIL
DOI:
https://doi.org/10.5216/sec.v4i2.514Abstract
Neste texto, oriundo da transcrição de palestra proferida no dia 15 de agosto de 2002, ocasião em que foi lançado o Projeto Passagem do Meio: Qualificação de Alunos(as) Negros(as) para Pesquisa Acadêmica na UFG, o autor defende a necessidade de cotas nas universidades federais, a fim de que o quadro de ausência de alunos negros no ensino superior seja revertido. A argumentação é dirigida ao convencimento do quadro docente dessas universidades, uma vez que serão os professores dessas instituições que terão de decidir acerca da adoção das ações afirmativas nas universidades. Palavras-chave: Ação Afirmativa; Cotas; Universidades Federais.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-05
How to Cite
DE CARVALHO, J. J. AS PROPOSTAS DE COTAS PARA NEGROS E O RACISMO ACADÊMICO NO BRASIL. Sociedade e Cultura, Goiânia, v. 4, n. 2, 2007. DOI: 10.5216/sec.v4i2.514. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fcs/article/view/514. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Thematic Dossier
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring productive change as well as increases the impact and the citation of the published work (see O Efeito do Acesso Livre).