PERCEPTION OF THE DISTRICT TAQUARUÇU LANDSCAPES: listening the local community bout the representativeness, pleasantness and unpleasantness of their landscapes.
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v3i3.8599Abstract
This article aims to raise awareness of the local community of the District Taquaruçu, Palmas (TO) with respect to their landscapes more representative, more pleasant and more unpleasant. Since 2001, Taquaruçu passed by the deployment of an ecotourism center that influenced several changes in their landscapes. To conduct the study was used as the theoretical basis of environmental perception, using the model approach of 'listening' and techniques of research in the field of Whyte (1977), and selected the variable identity, whose analysis helped identify relevant aspects of the perception of landscape through the local community of Taquaruçu. Keywords: environmental perception, landscape, tourism, identity.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-01-08
How to Cite
MILAGRES, V. R. PERCEPTION OF THE DISTRICT TAQUARUÇU LANDSCAPES: listening the local community bout the representativeness, pleasantness and unpleasantness of their landscapes. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 3, n. 3, p. 130–151, 2010. DOI: 10.5216/ag.v3i3.8599. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/8599. Acesso em: 3 jul. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).