GOIÂNIA(S): a discussion about social representations and identities attributed to the capital of Goiás.
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v4i2.9909Abstract
This paper discusses the theoretical and conceptual references from “social representations” categories. It also analyses the social representations produced and /or transmitted by the press and touristic publicity in Goiânia, Goiás, Brazil. These representations, based on landscape characteristics of urban space as a background, normally support the construction of various images about this city and assign its identities. However, these images probably configure a condition cited in Penna (1992) as self-attribution of identity. They are classifications originated in the exteriority of the group, recognized by determined social agents. Therefore, the representations for this city is determined by its inhabitants.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-05-13
How to Cite
DA SILVA, C. A.; DE ALMEIDA, M. G. GOIÂNIA(S): a discussion about social representations and identities attributed to the capital of Goiás. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 4, n. 2, p. 86–106, 2010. DOI: 10.5216/ag.v4i2.9909. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/9909. Acesso em: 11 mar. 2025.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).