The participation of evangelical artists in the 2022 presidential elections: a look at support for Bolsonaro from social networks
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v17i3.76723Abstract
The article evaluates the participation of evangelical artists in in the 2022 presidential elections based on their posts on Instagram. Specifically, the text deals with a video published on October 28, 2022, shared by fourteen artists. The results identified engagement in a universe of 45 million followers, and the work, the national anthem, the main symbol of national identity and captured by Christian nationalism, was viewed more than 37 million times. The survey aimed to contribute to the discussion of the effects of social networks on democracy and the political behavior of the evangelical segment and the algorithm in the electoral process, with emphasis on rigging communication in a niche segment, in the selection of selected gospel artists in Brazil in 2022.
Keywords: 2022 elections, gospel artist, Instagram, democracy.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).