Geo (photo)graphs of a small town: diverses ruralities or inhabited ruralities?
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v17i1.73458Abstract
This text is an excerpt of a research developed within the scope of the Course Completion Work (TCC) of the graduation in Degree in Geography from the State University of Bahia (UNEB), Campus IX Serrinha, semi-arid region of Bahia, entitled: “Campo, city, urban and rural: concepts, representations and approaches in Geography textbooks”. For the present essay, we used the photographic records that are part of the methodological collection of the research to weave reflections from a theoretical contribution that deals with small towns, ruralities, photographs and the teaching of Geography. The reflections defend the insertion of the studentsꞌ daily spatial practices in the approaches of concepts and themes of Geography at school. Besides, the unique dynamics of the small town through the manifestations of ruralities that occur in it also explains its particularities in relation to medium and large cities, and its recognition in the context of teaching Geography, conceives other and different modes of understanding these spaces and of the ways of being of the who experience them.
Keywords: Small town. Ruralities. Photographs. Teaching Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).