Women in the socio-spatial production of Goiânia: invisibility and sexism
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v15i2.70240Abstract
Goiânia, like any other urban space, is a social product and, therefore, the production of its forms and contents is amalgamated by capitalism and the culture of patriarchy, economic and cultural contexts that place it in time and space. The central issue of this article is to investigate the implications of this process in the spatial dynamics of the city and in the daily life of women from goianienses. The reflections presented here were composed of accumulated research on the socio-spatial production of Goiânia; theses, dissertations and books dealing with the stories of women and cities; and by an online survey conducted in 2021.
Keywords: Goiânia. Women. Capitalism. Patriarchy.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).