MARKET PLACE: POPULAR TERRITORIALITY AND CULTURE IN THE CONTEMPORARY METROPOLIS
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v2i2.4710Abstract
Abstract The Brazilian market place is a peculiar experience of street sociability. A kind of urban tradition which has became old-fashioned because the diffusion of automobile and modern retail, but in struggle to survive in the urban landscape. Through the popular territoriality of market places, we aim to develop a broad thinking about some general trends of contemporary metropolis, as a holder of new form of capital accumulation and present conditions of material survival, as well cultural claim and search of citizenship exercise. Key-Words: territoriality, culture, public space, modernity .Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-09-07
How to Cite
MASCARENHAS, G.; DOLZANI, M. C. S. MARKET PLACE: POPULAR TERRITORIALITY AND CULTURE IN THE CONTEMPORARY METROPOLIS. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 2, n. 2, p. 72–87, 2008. DOI: 10.5216/ag.v2i2.4710. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/4710. Acesso em: 23 nov. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).