The motives of travelling among the Netherlands tourists to Langkawi Island, Malaysia
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v18i2.77759Resumo
The main objective of the study is to determine the motives of travelling among the Netherlands tourists and its effect on tourist satisfaction, place attachment and destination loyalty towards the Jewel of Kedah (Langkawi Island). A total of 304 respondents were participated in the questionnaire survey at the Airport. The respondents were selected based on purposive and simple random sampling.Structural Equation Modelling was executed to analyze the data.It was found that tourist satisfaction is acting as a partial mediator between tourist motivation and place attachment relationship. This is relatively a unique contribution because a few studies in the past have tested this mediating effect. The study also found a direct relationship of place attachment on destination loyalty. The study recommends tourism management in Langkawi to address and promote the locals’ culture and lifestyle in order to motivate the Netherlands tourists to visit the destination, which could satisfy and build a strong connection between the tourists and the island.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).