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The textual and scenic process developed by Grace Passô and its relationship with issues of gender, subalternity and blackness.

Authors

  • Osmar Vanio Fernandes Universidade Federal de São João Del Rei, UFSJ, São João Del Rei, Minas Gerais, Brasil osmarvanio@yahoo.com.br https://orcid.org/0000-0002-4363-9491
  • Alberto Ferreira da Rocha Junior Universidade Federal de São João Del Rei, UFSJ, São João Del Rei, Minas Gerais, Brasil.tibaji.alberto@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/ac.v8i1.70136

Abstract

ABSTRACT

 

This article deals with issues of gender, black women and theater, this is done, in order to understand the relationship between gender, theatrical making and the construction of memory in the theatrical scene of Belo Horizonte, seeking to understand how a black woman, manages to break with a situation imposed by the patriarchy existing in the cultural scene of Belo Horizonte, imposing herself as a playwright, theater director and actress.

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Author Biographies

Osmar Vanio Fernandes, Universidade Federal de São João Del Rei, UFSJ, São João Del Rei, Minas Gerais, Brasil osmarvanio@yahoo.com.br

Mestre em Artes Cênicas pela UFSJ (2021), é graduado em Direção Teatral pela UFOP (2009). Ator formado pelo Curso técnico de Teatro pelo Instituto de Filosofia Artes e Cultura da UFOP, 1999.

Alberto Ferreira da Rocha Junior, Universidade Federal de São João Del Rei, UFSJ, São João Del Rei, Minas Gerais, Brasil.tibaji.alberto@gmail.com

Professor titular na UFSJ, tanto no Programa de Pós-graduação, quanto na Graduação em Artes Cênicas.  Possui doutorado em Artes pela Universidade de São Paulo (2002). Mestrado em Filosofia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1991) possui Graduação em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (1987).

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Published

2022-10-27

How to Cite

FERNANDES, O. V.; JUNIOR, A. F. da R. Other Reports New Stories: The textual and scenic process developed by Grace Passô and its relationship with issues of gender, subalternity and blackness. Art on Stage Journal, Goiânia, v. 8, n. 1, 2022. DOI: 10.5216/ac.v8i1.70136. Disponível em: https://revistas.ufg.br/artce/article/view/70136. Acesso em: 27 jul. 2024.