A VESTE E A RUPTURA DA IMAGEM MASSIFICADA NAS RUAS DA CIDADE
UMA ESTRATÉGIA DE FORTALECIMENTO DAS ARTES E DOS OFÍCIOS
DOI:
https://doi.org/10.5216/ac.v4i2.54732Abstract
Diante da submissão inconsciente de um considerável contingente populacional aos mecanismos de dominação promovidos pela sociedade de consumo e globalizadora, questões relativas às condições éticas de criação e confecção do traje serão debatidas, as quais possam promover uma estratégia de ações que fortaleçam a atuação dos artífices e da cultura própria daqueles que trabalham e executam os projetos que erguem as cidades e cidadanias. Os estudos de Georges Didi-Huberman a respeito da imagem conferirão matéria introdutória à compreensão da atuação do cenógrafo Helio Eichbauer no campo da docência, a qual configurou um discurso que revelou a importância da realização artística como estratégia para que espaços de Educação, Arte e Cultura possam contribuir com um projeto de fortalecimento dos ofícios e de seus trabalhadores.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Art on Stage Journal uses the Creative Commons - Attribution-Non-Commercial 4.0 International license as a basis for transferring rights, for open access journals (Open Archives Initiative - OAI).
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
1) Authors retain the copyright and grant the Art on Stage Journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution Non Commercial License.
2) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this Journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
3) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that the reference to the place of publication is cited, that is, the electronic address / reference of Art on Stage Journal.
4) The authors of the works published in the Art on Stage are expressly responsible for their content.
5) Authors will not be paid for publication of works in the Art on Stage Journal.