Crentes, pregadores, funkeiros e drags: o baile da diferença nas convenções de Bárbara Wagner

Authors

  • Pedro Ernesto Freitas Lima Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.5216/vis.v16i1.47828

Keywords:

Bárbara Wagner, Identidade, Fotografia

Abstract

Using photography and audiovisual, Bárbara Wagner produces, how she calls, “popular body” representations. The artist interest to produce collective bodies images, mostly them take part in Recife’surban scene. We want to debate here the Wagner's work distance from the stereotype, understanding it as an identity representation mechanism. For this, we will analyze two series of photographs – Crentes e pregadores (2014), Mestres de cerimônias (2016) – and the video Vai que fica (2015) taking up the identity discussion of postcolonial authors such as Homi Bhabha and Stuart Hall.

 

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Author Biography

Pedro Ernesto Freitas Lima, Universidade de Brasília

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Arte da Universidade de Brasília (UnB) na linha de teoria e história da arte e professor temporário do Instituto de Artes da Universidade de Brasília. Pesquisa arte contemporânea e construções identitárias.

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Published

2018-06-18

How to Cite

LIMA, P. E. F. Crentes, pregadores, funkeiros e drags: o baile da diferença nas convenções de Bárbara Wagner. Visualidades, Goiânia, v. 16, n. 1, 2018. DOI: 10.5216/vis.v16i1.47828. Disponível em: https://revistas.ufg.br/VISUAL/article/view/47828. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Articles