FUN BILINGUAL-BIMODAL EBOOKS FOR DEAF CHILDREN: DEVELOPING LANGUAGE AND PRELITERACY SKILLS
DOI:
https://doi.org/10.5216/rs.v1i2.42476Abstract
Ebooks provide new ways to advance developing literacy among deaf children. While some aim to promote literacy through explicit pedagogical techniques, the new ebooks described here aim only to offer stories that are fun to share, encouraging learning through interaction that naturally fosters language and preliteracy skills. Reading for pleasure is recognized as valuable for hearing children; it needs to be recognized as such for deaf children. We present the rationale for these ebooks and give examples of how they advance preliteracy skills, in the hopes that those raising and educating deaf children will use them, offered gratis on the Internet.
Downloads
References
You already accepted the paper.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.