LINS, Beatriz Accioly; MACHADO, Bernardo Fonseca; ESCOURA, Michele. Diferentes, não desiguais: a questão de gênero na escola. São Paulo: Editora Reviravolta, 2016.
DOI:
https://doi.org/10.5216/sec.v20.53077Abstract
O livro Diferentes, não desiguais: a questão de gênero na escola é de autoria de Beatriz Accioly Lins – doutoranda em antropologia social na Universidade de São Paulo (USP) –, Bernardo Fonseca Machado – doutorando em antropologia social na USP –, e Michele Escoura – doutoranda em Ciências Sociais na Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). O livro é um convite à reflexão e à desconstrução das normas de gênero, apontando a escola como lugar inicial onde as normas são apreendidas e espaço onde estas podem também ser desconstruídas, caso ela se tornasse um lugar democrático, seguro e inclusivo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2018-05-20
How to Cite
FONSECA, E. L. dos S. LINS, Beatriz Accioly; MACHADO, Bernardo Fonseca; ESCOURA, Michele. Diferentes, não desiguais: a questão de gênero na escola. São Paulo: Editora Reviravolta, 2016. Sociedade e Cultura, Goiânia, v. 20, n. 2, 2018. DOI: 10.5216/sec.v20.53077. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fcs/article/view/53077. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Book Reviews
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring productive change as well as increases the impact and the citation of the published work (see O Efeito do Acesso Livre).