Mediações entre periferia, cultura e terceiro setor
DOI:
https://doi.org/10.5216/sec.v11i2.5258Keywords:
cultura, periferia, terceiro setor.Abstract
Refletir sobre a mediação entre a chamada cultura periférica e o mercado de bens simbólicos é o principal objetivo deste texto. Por isso, procuramos construir uma reflexão que envolve sujeitos, produtos e discursos no processo de mediação entre o ‘morro’ e o ‘asfalto’, na tentativa de situar melhor os lugares de cultura que são construídos entre eles. Nessa perspectiva, refletimos sobre a cultura popular em conjunção com a emergência do chamado Terceiro Setor no Brasil, para demonstrar as novas configurações de mediadores sociais que procuram traduzir os excluídos ao tentar inserí-los no mercado de consumo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-18
How to Cite
OLIVEIRA, I. J.; MOREIRA, F. Mediações entre periferia, cultura e terceiro setor. Sociedade e Cultura, Goiânia, v. 11, n. 2, 2008. DOI: 10.5216/sec.v11i2.5258. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fcs/article/view/5258. Acesso em: 18 dec. 2024.
Issue
Section
Thematic Dossier
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring productive change as well as increases the impact and the citation of the published work (see O Efeito do Acesso Livre).