Denuncie agora: uma análise da e-participação no site Urbanias
DOI:
https://doi.org/10.5216/sec.v15i1.20674Keywords:
e-participação, democracia digital, Urbanias.Abstract
Esse artigo propõe uma análise da iniciativa digital civil do Urbanias, um site usado para o envio de denúncias de problemas locais na cidade de São Paulo. Para tanto,montamos um modelo complexo de avaliação de e-participação, que considera a)quem participa; b) como participa; e c) resultados da participação. Com esse objetivo,foram realizadas entrevistas com os gestores, uma avaliação da qualidade técnica do site e uma avaliação qualitativa das denúncias (n=282) e dos comentários realizados.Ao fim, concluímos que o Urbanias tem pouco potencial para engajamento e deliberação,mas pode efetivamente incrementar a transparência e o controle da população em relação ao governo municipal da cidade de São Paulo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-10-17
How to Cite
SAMPAIO, R. C.; ALMADA, M. P.; SANTOS, N. Denuncie agora: uma análise da e-participação no site Urbanias. Sociedade e Cultura, Goiânia, v. 15, n. 1, p. DOI: 10.5216/sec.v15i1.20674, 2012. DOI: 10.5216/sec.v15i1.20674. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fcs/article/view/20674. Acesso em: 22 nov. 2024.
Issue
Section
Thematic Dossier
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring productive change as well as increases the impact and the citation of the published work (see O Efeito do Acesso Livre).