Ciência e literatura: a Revista Brasileira como espaço de vulgarização científica
DOI:
https://doi.org/10.5216/sec.v7i1.926Abstract
O objetivo do presente artigo é destacar a ciência no processo de formação de uma identidade nacional na passagem da monarquia para a república, com base na leitura de duas fases distintas da Revista Brasileira, dos anos de 1879 a 1900. Essa revista foi escolhida por ser um importante espaço de expressão dos intelectuais da época. Para tal, utilizaremos o conceito de vulgarização científica, que nos permite verificar as práticas de popularização da ciência junto ao público leigo. Palavras-chave: história do Brasil, intelectuais, vulgarização científica, nação.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-05
How to Cite
VERGARA, M. D. R. Ciência e literatura: a Revista Brasileira como espaço de vulgarização científica. Sociedade e Cultura, Goiânia, v. 7, n. 1, 2007. DOI: 10.5216/sec.v7i1.926. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fcs/article/view/926. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Free Articles
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and of the initial publication in this journal;
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring productive change as well as increases the impact and the citation of the published work (see O Efeito do Acesso Livre).